fredag 4 februari 2011

Abstinens....

....är vad jag har. Och har funderat på varför jag ska sluta blogga egentligen? Det är ju något som jag tycker är ganska kul. Så jag fortsätter, utan press, utan stress. Jag får helt enkelt ta det när jag hinner! Jag känner mig så stressad just nu och natten till i onsdags låg jag vaken många långa timmar, men hallå jag är ju mammaledig tänker ni, men det är så mycket som ska hinnas med. Putsa fasaden lixom ;O)
 Sätter ribban alldeles för högt ibland känner jag, i efterhand. Vill att allting ska vara perfekt, men det går ju inte. Det är när jag inte hinner det som allting faller. När tvätthögen växer och dammtussarna frodas.Det är så mycket jag vill hinna göra. Jag vill inreda, pyssla och jag vill att allting ska ske nu, NU, helst igår. Det är den ribban jag måste sänka, jag måste på något sätt lära mig att ta det lugnare.
 Idag är det barnens lediga dag från dagis. Vaknar av att Stella håller armen om mig, så sött. Lilla älsklingen!
Nu kivas de större barnen och lillen sitter här i babysittern och är missnöjd. Sätter punkt här, men återkommer ;O)

1 kommentar:

  1. bra att du är kvar. Och appropå tvätt, läs mitt senaste om min morgon...

    SvaraRadera