fredag 11 februari 2011

Blogga då...

...fick jag i ett SMS, haha, så då får jag väl göra det då ;O)

Igår begav jag mig ut i blåsten o snöyran och joggade i 35 min. Shit vilken pärs, men gud så skönt efteråt.
Idag vaknade jag av att jag hade 3 barn brevid mig i sängen. Underbart!
Jag bakade en kladdkaka innan kl var 9:00, efter det har jag ammat, masserat barnmage, bytt blöjor, dammsugit, skurat golv, vikt tvätt, lagat lunch åt mig, värmt lunch till barnen, slängt in en tvätt, nattat Stella och kokat mig en kanna kaffe! Energi vadå? Plötsligt händer det liksom ;O)
Nu är jag på gott humör. Hoppas energin består.

Jag kom på vad det var jag låg och funderade på häromkvällen och bloggade om i mitt huvud. Jo jobb.
Jag är ju utbildad undersköterska. Har efter det läst Desktop Publishin, vilket är grafisk kommunikation. Jag skulle gärna gärna gärna jobba med marknadsföring, det vill jag. Men jag trivs inom vården oxå. DÄREMOT vill jag varken jobba helger eller kvällar. Dessutom vill ja ha bättre betalt än vad lönen som uska ger.
Är detta så svårt? Varför kan man inte inom vården få arbeta 7-16 på vardagar, om man VILL? Nejnej NEJ! Det är rullande schema och man MÅSTE arbeta på kvällar och helger för så är det bara. Jävla skitsystem. Varför är det dessutom så dåligt betalt? Jag anser mig själv vara en resurs för vårdyrket, jag anser mig vara duktig på det jag gör, är empatisk och tycker om att hjälpa, det råder brist på utbildad personal, men ändå kan jag inte, jag som VILL, jobba med det jag verkligen kan, för att förutsättningarna ser ut som de gör. Det finns faktiskt de som VILL arbeta kvällar och helger, varför kan inte de få göra det, medan vi andra kan ta vardagarna?? Som det ser ut nu kommer jag inte söka mig till något vårdarbete när den dagen kommer då jag ska söka jobb, jag ska söka annat. Ett jobb där jag på kvällar o helger får tid att umgås med mina barn. Ett arbete med bättre betalt. Hoppas jag får något bara....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar