tisdag 15 februari 2011

Snöröjningen...

...på mina barns dagis är under all jävla kritik! Idag var det en smal smal gång skottad så man kom fram till dörren. Stella ramlade hela tiden så henne fick jag bära.
Barnen kan inte vara ute på gården för de kommer inte dit. Branddörrarna går inte att öppna för kommunen prioriterar annat. Tänk om det börjar brinna..... Jag hade givetvis kunnat ha mina barn hemma, jag har ju den möjligheten, men de VILL till dagis sina 15 timmar, de VILL leka med sina kompisar. Ska de behöva stanna hemma då?
Åbygläntan har en fantastisk bakgård där snön ligger orörd, inga glada skratt och rop hörs från vinterleksugna barn, för det går inte att leka där, inte för de minsta i alla fall.
Ringde kommunen, daghem har inte prio ett. Skrev en insändare till tidningen som jag mejlade, får se om den publicerats. En sak är säker, det var inte första och absolut inte sista gången kommunen fick höra min stämma.....

1 kommentar:

  1. U go girl!!!!!!

    Två små bitterfittor skulle gå en gång......Till vallentuuuuuuuna kommuuuuuuun

    SvaraRadera