tisdag 8 februari 2011

Tisdag igen då.

Idag har vi varit och fixat pass till minstingen. Herregud, det passet vi gjorde nu ska han ha i 5 år. Hur troligt är det att han är sig lik då, hahahaha! Jaja, 58cm lång liten bebbe. Alla våra 3 barn ser identiska ut på sina pass. Rätt lustigt att se faktiskt.
Förutom passet så har jag rensat lite kläder, dammsugit och slängt in en tvätt. Har fasen tillomed bäddat sängen :O)
Nu ids jag inte göra mer.
Jag vill inte ha Facebook längre, ändå vill jag inte gå ur. Vilket dilemma. Mina vänner har jag ju kontakt med ändå. Försökte vara utan FB nån dag, men så tar nyfikenheten över o jag loggar in. Varför det för?
Nuförtiden ska man ju alltid vara kontaktbar via mejl och mobil. Förut då? Då man bara hade hemtelefon. Jag skrev mycket brev. Många brev. Långa brev. Det var så roligt att få brev tycker jag. Jag o S höll kontakten med skitlånga brev, asroliga brev och det var kladd o kludd och man la verkligen ner tid.
Jag gillar att SMSa. Oftast har jag inte tid att prata, men med SMS får man det man vill ha sagt sagt. Snabbt o effektivt. Det är det bästa med mobilen tycker jag. Den funktionen. Gillar att få SMS oxå. Brukar få sms av M. Fast igår fick jag inget. Hmmm. Måste SMSa henne nu, på momangen faktiskt.
En del gillar inte att SMSa, och det är ju upp till var och en. Men jag gillar det.

1 kommentar:

  1. Oj men nu har jag messat dig ju:)Jag är hysterisk på sms, känner som du, det är smidigare OM man inte vill snacka skit. Sagt det man vill fort i en text, det är bra:)

    Angående FB, jag har inte som du vet och jag är nog den enda som inte har har jag förstått. Varför? Av samma anledning som jag inte går på klassåterträffar från högstadiet och upp, du vet varför. Visst, jag kan välja vilka jag vill ha på FB MEN dom som är mig kära sms:ar och ringer och träffar jag istället:) Sen lägger jag en del tid på bloggen.....det blir lixom istället oxå för FB....känns lite mer som gamla goda tiden med dagbok men andra får läsa;)

    Mobilen stänger jag av på natten!!!!! Det är inte heller vanligt har jag förstått..... Oj va långt det blev.......:)

    Hur mår dina sötisar? Såg att P var hemma.....

    Puss, love u

    SvaraRadera