lördag 12 mars 2011

Home sweet home....

...typ.
Två veckor i Thailand går fort. Hade tänkt blogga därifrån, men jag kunde inte logga in och jag anstränge mig väl inte tillräckligt heller för den delen. Flygresorna gick super, trots att vi på hemvägen inte fick de platser vi bokat. Jag har varit multum irriterad på resan på vissa personer. Ibland är solbränna väldigt viktigt. Viktigare än annat, som att umgås. Jag har lovat att sluta irritera mig. Jag ska sluta bry mig överhuvudtaget. På hemresans hela 11 timmar kom de inte fram en enda gång för att kolla hur det gick för oss. Inte. En. Enda. Gång. Sista veckan i Thailand var de inte med barnen En. Enda. Gång. Fast när det skulle handlas och prutas, DÅ dög vi. Sista kvällen.
Vi träffade en annan familj på hotellet. Helt fantastiska människor. Vi klickade direkt. Det var super.
Annars har det varit varmt o gott. Barnen har numera simhud mellan fingrar o tår. Jag fick öroninflammation sista kvällen. Vi har ätit gott. Jag har varit ute o joggat o simmat nästan varje morgon. Det första jag fick höra av en i hotellpersonalen var frågan om jag var gravid igen. Gravid? Igen? Så att det redan syns eller? HALLÅÅÅÅ, jag har en son på 3 (TRE) månader. Hur ska jag ha hunnit bli gravid. Igen. Så att det redan syns? Jag ville byta hotell. Hahahahaha!! När vi kom till rummet fick jag rå-ångest. Det var hemskt. Balkong mot en hemsk bakgård. Mörkt o ruggit. Vi fick byta rum nästa dag. Till ett relativt nyrenoverat. Mot poolen. Markplan. Platt-TV. Nice!!! Ja vad mer. Vi har shoppat. Badat. Solat. Ätit. Druckit öl. Promenerat o svettats. Gud vad varmt det har varit. VARMT! O Skönt!
Nu är vi hemma. Vardagen har rullats igång. Helt ok. Peter har redan börjat kolla på resor till nästa år. Hahaha. Börja spara då. Från noll till femtitusen då. Får se hur det går. Men det är skönt med semester!
Jag klippte mig igen i Thailand. Det blev ok. Idag bokade jag besök hos frissan. På tisdag ryker rubbet. Sen ska jag spara ut till ett svallande hårsvall igen ;O) hahahahah!!!
Vårt internet är kaputt. Skriver från makens jobbdator. Hoppas våran kommer igång snart så jag kan uppdatera bloggen lite oftare.
Nu ska jag lägga mig i soffan o jäsa lite. Är lite jetlagad. Säger det en gång för alla jag är INTE gravid och planerar inga fler graviditeter!

Hejsvej!
Bild på håret kommer asap..

1 kommentar:

  1. Jamen vad menar folk egentligen? Som du vet så har även jag fått frågan en massa gånger....Min mage ser ut så och vad fan ska jag göra???? Jävla cpskallar som ställer frågan tycker jag!!!!!

    Jag hade på planet gått till deras platser och satt ungar i knät på dom. Sååå, dom ville till er en stund nu.......

    Vad härligt att ni har haft det bra. Snart är det våran tur:)

    Vad finns kvar att klippa? Ska du köra en carina berg eller???????

    Kramis

    SvaraRadera