måndag 14 mars 2011

Vardagsångest?

...Eller vad är det jag vaknar med varje morgon numera? Det är jobbigt. Jag har tusen saker i huvudet. Saker som irriterar mig. Saker jag oroar mig för. Saker jag stör mig på. Saker jag vill göra. Saker jag inte hinner med. Jag har en stor brist just nu. Bristen på tålamod. Det oroar mig. Jag har ett tryck över bröstet som oxå oroar mig. Jag oroar mig för att inte hitta något jobb jag trivs med. Jag oroar mig för att S inte vill äta. Eller äta vill hon, men inte riktig mat. Jag irriterar mig på människor och det stör mig. Jag vill inte slösa min energi på det. Jag vet bara inte hur jag ska lyckas rikta den åt annat håll. Åt det positiva hållet. När irritationen bubblar upp tänker jag att jag ska sluta bry mig överhuvudtaget och ibland kan jag det, men andra gånger bubblar ilskan. Det är det jag vill slippa. Jag vill inte irritera mig. Jag vill vara positiv!! Varför ska det vara så svårt?
Det är antagligen en träningssak. Något jag måste öva på. Som självkänsla. Och kondition. Man måste hålla det i form. Träna o öva. Jag ska försöka. Verkligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar