onsdag 16 mars 2011

Ok...

...jag kommer gråta på Isaks dop. Jag är en riktig lipsill när det kommer till såna saker. Idag träffade vi prästen och pratade om dopet. Vi klurade på vilka psalmer vi skulle ha och prästen kom med förslag. Jag sa åt henne att sjunga. Hon sjöng och jag började grina. Jag är en tönt! Vi tog inte den psalmen. Det blev två andra fina istället. Sen frågade prästen varför vi valt just de namnen vi valt och då grät jag igen... Isak ska ju döpas efter min älskade älskade bror och det betyder väldigt mycket för mig. Så känslosamt.
Efter det ringde jag min älskade vän och frågade om hon skulle kunna tänka sig att sjunga solo på dopet. Det ville hon. Så då blev det lite mer gråt. Hon skickade lite låtval på FB och så satt jag där igen o grät. Nu har jag huvudvärk. Hur ska jag klara av detta dop utan att grina? Jag ringde Isaks blivande gudmor o föreslog att vi skulle dricka lite rödtjut och äta chips innan dopet som en egen liten nattvard, hahahaha. (OBS! Det ska vi inte.) Nä, nu ska jag slå in Stellas presenter.

Snhyft o hejsvej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar