torsdag 20 januari 2011

Bloggeribloggera!

På kvällarna när jag lagt mig tillrätta i sängen, med liten tätt intill tuttandes,  kommer jag på massor att skriva om. Kreativiteten riktigt flödar. Dagtid å andra sidan är den putsväck, likaså finns inte riktigt tiden. Framförallt inte nu, när barnen är hemma från dagis pga kräksjuka. Mellan kräktes i tis o skulle egentligen kunnat gå idag, likaså min stora, men jag gillar inte kräksjukan, vem gör väl det, så jag bestämde mig för att ha barnen hemma hela veckan istället.... men det tar på nerverna ibland.
Jag ÄLSKAR mina barn över allting annat i hela universum!!! Men ibland behöver man nån timme här o där för sig själv, för att orka vara en bra mamma. Just nu känner jag mig inte som en bra mamma alls. Mitt tålamod tryter o bristen på motion, stimulans, sol o ljus är stor.
Stora fick sova hos mormor o morfar inatt, han älskar verkligen att vara där, men jag saknar att ha honom hemma. "Mellanbebis" saknar oxå stor att "bråka" med, det resulterar i gnäll o häng på mamma konstant. Men nu sover både lillen o mellan så gott, så nu passar jag på att skriva lite även om jag inte har något att skriva om för tillfället.
Shit vad uttråkad jag är, det finns massor att göra här hemma, men det är tråkiga saker som att vika tvätt, dammsuga, damma o sånt, det är motivationen som tryter. Jag längtar sååå till våren, när man kan vara ute, när det är ljusare på kvällarna. Nu, så här års, är det så mörkt så man tror att klockan är 20:00 när den bara är 16 typ och det gör mig så trött o låg....
Oj vilken positiv blogg det här är då, skitsamma, det är min blogg o jag bestämmer!Nånstans måste man ju få ventilera ;O)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar