onsdag 12 januari 2011

Katastroftankar...

...är något jag lagt mig till med. Väldigt negativt tyvärr! Vill inte ha dem men vet inte hur jag ska bli av med dem. Ett exempel; vi har bokat resa till Thailand och jag är både glad och livrädd... livrädd för tsunamis, jordbävningar, översvämningar, flygplanskrascher, sjukdomar... you name it! Detta tar lixom över det glada ibland, framförallt när jag är ensam.
Samtidigt försöker jag att tänka positivt, på att vi ska ha en mysig semester ihop, hela familjen. Det är bara så svårt ibland och jobbigt som fan är det med dessa negativa tankar! Tror att det är kontrollmänniskan i mig. Jag vill verkligen ha kontroll, på ALLT! Jag mår inte bra när jag inte har kontroll. Det är ju både positivt och negativt, mest negativt. Jag gillar rutiner, jag gillar ordning och jag gör gärna allt själv, på mitt sätt, för då har jag kontroll.
Tänk vad skönt det skulle vara att släppa på allt nån gång och bara "go-with-the-flow", ska prova det nån gång. Om jag kan. Fast jag tror inte jag kan det.

2 kommentarer:

  1. Jag förstår precis hur du känner. Jag har liknande tankar och när jag åkte till Argentina nu vad det första gången jag faktiskt var rädd för att flyga. Låter tantigt men jag tror att det har med både ålder och erfarenhet att göra. Men när du väl sitter på planet eller ligger på stranden kommer dina tankar ändras. Passa på och njut nu medan du kan.

    SvaraRadera
  2. Ja det brukar ju släppa när man väl sitter där på planet, trots att man är fastspänd 10-tusen meter rakt upp i luften och inte har kontroll på något alls... Det är ju heller ingenting man kan påverka egentligen är det bara att släppa allt o bara vara.....

    SvaraRadera