måndag 24 januari 2011

Så less nu...

...på vintern! Helt allvarligt!
Måndagen börjar med att stor kräks på EXAKT samma ställe som mellan gjorde förra veckan. Som tur var åt han inte blodpudding igår så jag fick bort fläckarna på vita sofforna utan att behöva tvätta dem i maskin. Hur stora är oddsen att båda barnen kräks på samma ställe just MITTEMELLAN våra vita soffor så att kräkset stänker upp på BÅDA sofforna?????? Nu har jag satt ihop dom tätt, sofforna alltså, så man inte kan gå där emellan o kräkas ännu mer.
Dock har han varken diarréat eller kräkts någe mer efter första kräkningen. Håller tummarna!
Ringde dock hem mannen för det är fan inte lätt att ha tre barn hemma o samtidigt torka kräk, hindra ett barn från att gå i kräket, duscha andra barnet som har kräk i håret o amma det tredje barnet..... samtidigt. Nog för att jag både är kvinna OCH har simultanförmåga, men jag är INTE bläckfisk!
Men som sagt, nu har det gått några timmar o ingen mer kräk, så nu har jag dåligt samvete för att jag "lurat" hem mannen. Jag hade ju redan torkat bort allt innan han kom hem o spritat golv o allt som hade nåt stänk av kräk, men det är skönt att vara två när "shit happens" lixom!

1 kommentar:

  1. Mmm frukosten fick en annan smak helt plötsligt.......tack vännen;)

    Ne nån bläckfisk är du inte men fan en riktig superwoman!!!!!!

    Pöss

    SvaraRadera