måndag 7 februari 2011

Två minuter...

...tar det att äta tomatsoppa. Keldas. Sen viker jag tvätt. Flera maskiners rena tvätt som bara samlas på hög. Att vika tvätt är den TRÅÅÅÅKIGASTE sysslan tycker jag. Dammsuga är tusen gånger roligare. Har ringt försäkringsbolaget och Svenska Kyrkan för att boka dop. Nu sover lillsessan. Isak börjar vakna och Elias sitter och ritar. Jag har en lampskärm nere i en av bodarna. Ett skal till en lampa alltså, ett skelett. Jag vill ha det här nu, för jag har fått en lampidé. Men det är skitmycket snö. Jag vill inte lämna barnen ensamma inne och när P väl kommer hem är det mörkt. Jag vill ha mitt lampskelett nu så jag ska se om jag kan göra verklighet av min idé. Hmmmm. Ska springa idag. Har joggat 9 ggr sen jag började för 14 dgr sen!! Det är fortfarande tungt, men flåset är redan bättre för jag joggar längre och längre sträckor på samma tid.
Ska anmäla mig till tjejmilen. Nästa år är jag utmanad av springa marathon, men jag vet inte om jag törs.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar